Antykryzysowa Platforma Rozwiązań Technologicznych

Platforma łącząca potrzeby samorządów z rozwiązaniami firm technologicznych. Znajdź partnera, który pomoże rozwiązać najbardziej palące problemy Twojego samorządu w obliczu epidemii COVID-19.

Antykryzysowa Platforma Rozwiązań Technologicznych

Platforma łącząca potrzeby samorządów z rozwiązaniami firm technologicznych. Znajdź partnera, który pomoże rozwiązać najbardziej palące problemy Twojego samorządu w obliczu epidemii COVID-19.


Projekt jest reakcją Polskiego Funduszu Rozwoju i Związku Miast Polskich na potrzeby polskich samorządów wynikające ze szczególnej sytuacji związanej z epidemią COVID-19.

Platforma ma łączyć pilne potrzeby miast z rozwiązaniami firm technologicznych oraz prezentować produkty, które firmy chcą zaoferować i udostępnić samorządom na specjalnych, korzystnych warunkach w okresie najbliższych minimum 6 miesięcy. Partnerem strategicznym projektu jest Związek Miast Polskich. Platformę współtworzą także Związek Powiatów Polskich oraz firmy technologiczne oferujące wdrożenie rozwiązań na specjalnych warunkach. Regulamin Antykryzysowej Platformy Rozwiązań Technologicznych dla Samorządów znajduje się tutaj.

Partnerzy projektu

Potrzeby samorządów

Zidentyfikowane przez ekspertów Związku Miast Polskich i Polskiego Funduszu Rozwoju:

Kategoria 1: Komunikacja wewnętrzna urzędników
  • Implementacja systemów poprawiających komunikację wewnętrzną między urzędnikami.
  • Szkolenia i edukacja z rozwiązań pozwalających organizowanie bezpiecznych i stabilnych telekonferencji na potrzeby zarządzania miastem.
  • Wykorzystanie powszechnie używanych smartfonów do poprawy dostępności urzędników, komunikacji i prac koordynacyjnych.
  • Świadome wykorzystanie w urzędach wewnętrznych zasobów, zapewnienie doradztwa ze strony firm technologicznych.
Kategoria 2: Edukacja zdalna
  • Wdrożenie szeroko dostępnych systemów (działających w chmurze) umożliwiających prowadzenie edukacji zdalnej.
  • Potrzeba przygotowania szkół i nauczycieli do edukacji zdalnej w zakresie zarówno organizacji pracy edukacyjnej jak i przeprowadzenia samego procesu.
  • Przygotowanie napisanych łatwym do zrozumienia językiem instrukcji (manuali) oraz serii webinarów, które będą miały na celu podniesienie kompetencji cyfrowych nauczycieli. Proponowane tematy: Jak mają nauczyciele z domu organizować pracę? Jak nauczyciele mogą pracować zdalnie? Jak nauczyciele mają przekazać tę pracę uczniom? Proces prowadzenia i nagrywania lekcji?
  • Opracowanie instrukcji technicznych „krok po kroku” (w formie tekstowej i wideo) dla współpracujących ze szkołami platform.
  • Nierówny dostęp do nauki zdalnej z uwagi na brak sprzętu.  
  • Nagrywanie lekcji, które uczniowie mogą obejrzeć/odsłuchać w dowolnym czasie (ale w założonych granicach) oraz wykorzystaniem smartphonów. Nagrane lekcje mogłyby być przechowywane na platformach komunikacji.
  • Udostępnienie nieużywanych w firmach prywatnych komputerów firm prywatnych. Dystrybucja i logistyka po stronie Urzędu Miasta.
Kategoria 3: Wsparcie w korzystaniu z e-usług
  • Wdrożenie szeroko dostępnych systemów (działających w chmurze) umożliwiających wsparcie przedsiębiorców oraz mieszkańców w korzystaniu z e-usług oraz możliwości zdalnego załatwiania spraw w najbardziej efektywny sposób (np. tele i wideokonferencje, czaty, webinary, pomoc przy wypełnieniu wniosków).
  • Problemy związane z prowadzeniem wideokonferencji z klientami urzędu z domu (prywatność).
  • Szkolenia i edukacja z rozwiązań pozwalających organizowanie bezpiecznych i stabilnych rozmów na potrzeby zarządzania miastem (rozmowy grupowe, przekierowanie służbowych telefonów na prywatne komórki).
  • Wypracowanie uniwersalnego, wiarygodnego standardu informowania nt. świadczonych przez administrację e-usług oraz możliwości zdalnego załatwiania spraw administracyjnych (możliwość wykorzystania chmury obliczeniowej np. do hostowane materiałów wideo).
Kategoria 4: Telemedycyna
  • Konsultacje telemedyczne dla osób przebywających pod kwarantanną i publicznych szpitali w przypadku gwałtownego wzrostu liczny zarażonych wirusem COVID-19 (warunek konieczny dla partnera: posiadanie prawa do świadczenia usług medycznych).
  • Rozwiązań pozwalających monitorować parametry życiowe (np. temperaturę) osób znajdujących się pod kwarantanną i tych będących w grupie ryzyka.
Kategoria 5. Cyberbezpieczeństwo
  • W związku z masowym przejściem na pracę zdalną, korzystanie z przenośnych komputerów i prywatnej sieci, wśród samorządów rośnie zagrożenie atakami hakerskimi, wykradaniem danych i destabilizacją pracy IT.
Zgłoś potrzebę swojego samorządu

Zgłoś potrzebę swojego samorządu

Jesteś przedstawicielem samorządu i masz potrzebę, której dotychczas nie dostrzegliśmy? Powiedz nam o tym!

Dodaj potrzebę

Baza rozwiązań dla samorządów

Brak wyników dla powyższych kryteriów wyszukiwania.

Spróbuj wyczyścić filtry lub zmienić kryteria wyszukiwania.

Zgłoś rozwiązanie

Zgłoś rozwiązanie

Gromadzimy najlepsze rozwiązania technologiczne w promocyjnej ofercie na okres minimum sześciu miesięcy.

Dodaj rozwiązanie

Harmonogram webinarów

Zapisz się na najbliższe webinary

Projekt zakłada realizację szeregu webinarów, wspomagających w optymalizacji funkcjonowania samorządów w nowej, wymagającej sytuacji.

Poniżej znajdują się najbliższe zaplanowane webinary, na które można już dokonywać zapisów (po kliknięciu w każdy z nich) oraz nagrania webinarów, które już się odbyły i zostały zarejestrowane.

Blok wprowadzający

Wtorek (14.04) godz. 10.00 - Przedstawienie założeń Antykryzysowej Platformy Rozwiązań Technologicznych dla Samorządów

 

Prowadzenie:

  • Bartłomiej Pawlak, wiceprezes zarządu Polskiego Funduszu Rozwoju,
  • Eliza Kruczkowska, dyrektor Departamentu Rozwoju Innowacji PFR,
  • Andrzej Porawski, dyrektor biura Związku Miast Polskich.
     

Moderacja: Paweł Grzegorczyk, kierownik projektu PFR dla Miast.
 

Zobacz nagranie

Blok I: Komunikacja wewnętrzna urzędników

Czwartek (23.04) godz. 10.00 - Elektroniczne zarządzanie dokumentacją z pomocą Comarchu

Zobacz nagranie

 

Poniedziałek (27.04) godz. 10.00 – NASK na żywo

Zobacz nagranie

 

Środa (15.04) godz. 10.00 - Komunikacja wewnętrzna z użyciem narzędzi Exatela

Zobacz nagranie

 

Czwartek (16.04) godz. 10.00 - Komunikacja wewnętrzna przy użyciu narzędzi Chmury Krajowej

Zobacz nagranie

 

Piątek (17.04) godz. 10.00 - Elektroniczne zarządzanie dokumentacją z udziałem NASKu

Zobacz nagranie

Blok II: Edukacja zdalna

Najbliższe webinary wkrótce.

Blok III: Wsparcie w korzystaniu z e-usług

Piątek (24.04) godz. 10.00 - e-Urząd z Comarchem

Zobacz nagranie

 

Czwartek (14.05) godz. 10.00 - Automatyczna digitalizacja danych z pomocą cyfrowego długopisu

Zobacz nagranie

 

Piątek (15.05) godz. 10.00 - Elektroniczne zamówienia publiczne z SmartPZP

Zobacz nagranie

 

Czwartek, 28.05 godz. 10.00 - Inteligentne zarządzanie infrastrukturą drogową ze SmartFactor

Zobacz nagranie

 

Piątek, 29.05 godz. 10.00 - Wsparcie procesu inwestycyjnego – system UrbanView

Zobacz nagranie

 

Poniedziałek, 01.06 godz. 10.00 - Samorządowa Platforma Danych Przestrzennych e-SPDP

Zobacz nagranie

 

Wtorek, 02.06 godz. 10.00 - Partycypacja obywatelska – ZGLOS24.PL

Zobacz nagranie

 

Środa (17.06) godz. 10.00 – Inpost Urząd 24

Zobacz nagranie

 

Czwartek (18.06) godz. 10.00 – Radni.info – proste zarządzanie sesją rady gminy

Zobacz nagranie

Blok IV: Telemedycyna

Najbliższe webinary wkrótce.

Blok V: Cyberbezpieczeństwo

Najbliższe webinary wkrótce.

Zapraszamy do kontaktu

Masz pytanie dotyczące Platformy Antykryzysowej, narzędzi Grupy PFR lub funkcjonowania miasta w dobie pandemii? Zadaj je naszym ekspertom

Zadzwoń do nas
800 800 120
Porozmawiaj z nami
Napisz do nas
Wyślij e-mail