Krótki opis rozwiązania
Warszawa 19115 to nowoczesny system komunikacji z mieszkańcami i pierwszy realizowany na taką skalę projekt w Polsce (w ciągu pierwszych pięciu lat działalności z systemu skorzystano ponad 2 miliony razy1) inspirowany rozwiązaniami wdrażanymi w licznych światowych metropoliach (m.in. Londynie2). Platforma stanowi wspólne centrum kontaktu Urzędu Miasta, urzędów dzielnic i miejskich jednostek, którego celem jest usprawnienie i uproszczenie komunikacji między mieszkańcami a warszawskim samorządem3. Użytkownicy mogą wykorzystać jeden, przejrzysty system komunikacyjny (złożony z portalu internetowego, aplikacji mobilnej i numeru telefonu) by uzyskać informacje, zgłosić problem i konieczność interwencji, zaproponować swoją inicjatywę bądź pomysł na ulepszenie miasta oraz stale monitorować realizacje zgłoszonych wniosków4. Usługa działa od listopada 2013 roku i jest dostępna przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu5.