- Implementacja systemów poprawiających komunikację wewnętrzną między urzędnikami.
- Szkolenia i edukacja z rozwiązań pozwalających organizowanie bezpiecznych i stabilnych telekonferencji na potrzeby zarządzania miastem.
- Wykorzystanie powszechnie używanych smartfonów do poprawy dostępności urzędników, komunikacji i prac koordynacyjnych.
- Świadome wykorzystanie w urzędach wewnętrznych zasobów, zapewnienie doradztwa ze strony firm technologicznych.
Platforma ma łączyć pilne potrzeby miast z rozwiązaniami firm technologicznych oraz prezentować produkty, które firmy chcą zaoferować i udostępnić samorządom na specjalnych, korzystnych warunkach w okresie najbliższych minimum 6 miesięcy. Partnerem strategicznym projektu jest Związek Miast Polskich. Platformę współtworzą także Związek Powiatów Polskich oraz firmy technologiczne oferujące wdrożenie rozwiązań na specjalnych warunkach. Regulamin Antykryzysowej Platformy Rozwiązań Technologicznych dla Samorządów znajduje się tutaj.